8355

2,5 km 50 min μέτρια διαδρομή

Η διαδρομή ξεκινά με τον κατηφορικό ασφαλτόδρομο και μετά από 200 μ στρίβει δεξιά στο μονοπάτι με κατεύθυνση ανατολική μέσα στο ρέμα. Περιοχή με εύθραυστο οικοσύστημα και ιδιαίτερα πλούσια βιοποικιλότητα.
Εκτός από τα πεύκα, μας υποδέχονται φασκομηλιές, θυμάρια, βοτάνια της Παναγιάς-στομαχοβότανα, ασπάλαθοι, λαδανιές.
Στην περιοχή αυτή καθώς και σε όλες τις ορεινές πευκόφυτες περιοχές του νησιού οι κάτοικοι έκαναν συλλογή και εμπορία του ρετσινιού για το κρασί και την παραγωγή νεφτιού ως διαλυτικό των ελαιοχρωμάτων.Η συλλογή ρετσινιού και το ανακάτεμα με το κρασί για γεύση και συντήρηση αποτελεί πανάρχαια απασχόληση. Κατά την επανάσταση του 1821, η Αίγινα αποτέλεσε κέντρο εφοδιασμού ρετσινιού για τα καΐκια και τα πυρπολικά.
Ο χωματόδρομος στον οποίο οδηγεί το μονοπάτι καταλήγει σε κεντρικό ασφαλτόδρομο τον οποίο διασχίζουμε κάθετα. Βρισκόμαστε στην περιοχη της Αιγινήτικης κεραμικής. Στην περιοχή λειτουργούσαν πολλά εργαστήρια που προμηθεύονταν την πρώτη ύλη για τον πηλό από τις πλαγιές των γύρω βουνών ενώ σήμερα στον οικισμό υπάρχουν ακόμα δυο παραδοσιακά εργαστήρια που εξακολουθούν να κατασκευάζουν πήλινα χρηστικά και διακοσμητικά αντικείμενα. Τα περίφημα Αιγινήτικα κανάτια με την πορώδη υφή τους έχουν τη δυνατότητα να κρατούν το νερό δροσερό και στο παρελθόν αποτέλεσαν το καλοκαιρινό «ψυγείο» νερού για ολόκληρη την Ελλάδα.
Το ανηφορικό μονοπάτι ξεκινάει ανάμεσα σε αμπελώνες , διασχίζει πυκνό πευκοδάσος και καταλήγει στο περίφημο αρχαίο ναό της Αφαίας (Απο τους αρχαιότερους δωρικού ρυθμού).