Όρος – Nαός των Ταξιαρχών – Ανιτσαίο

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 1:30 ώρα ( μέτριος ρυθμός )
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ: Μέτρια
ΜΟΡΦΗ: Ανηφορική στην αρχή κατηφορική στο υπόλοιπο μεγαλύτερο μέρος της.
ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΕΧΩ ΜΑΖΙ ΜΟΥ: Νερό (δεν υπάρχει στην διαδρομή ούτε πηγή ούτε μαγαζί για να σας παρέχει κάτι)
ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ: ΕΜΦΑΝΗΣ (κόκκινα σημάδια και πύργοι από πέτρες)

Hike route 1922855 – powered by Wandermap

ΠΡΟΣΒΑΣΗ: Μετά το κέντρο περίθαλψης άγριων ζώων και πουλιών (Ε.Κ.Π.Α.Ζ.), παίρνουμε το χωματόδρομο δεξιά μας και μετά από 15-20 λεπτά περπάτημα συναντάμε την πράσινη δεξαμενή.
00:00 Τριάντα μέτρα πριν αριστερά μας ξεκινά το ανηφορικό μονοπάτι , που καταλήγει στο Όρος και είναι η αρχή της διαδρομής. Υπάρχει εμφανής σήμανση και από την αρχή του μονοπατιού έχουμε ορατότητα στο εκκλησάκι που υπάρχει στην κορυφή του Ορους.
00:15 Στα 400 μέτρα ανηφόρας το μονοπάτι χωρίζεται στα δύο . Αριστερά κατευθύνεται για τον Nαό των Ταξιαρχών ( κατηφορικό με βόρεια κατεύθυνση ) και δεξιά συνεχίζει για Όρος ( ανηφορικό). Συνεχίζουμε αριστερά.
00:30 Tο μονοπάτι χωρίζεται πάλι , δεξιά (για Ανιτσαίο) και αριστερά (για τον Nαό των Ταξιαρχών ) το οποίο και ακολουθούμε. Μετά από 8-10 λεπτά συνεχίζοντας το μονοπάτι, στο οποίο η σήμανση είναι με πύργους από πέτρες, έχουμε ορατότητα στο Ε.Κ.Π.Α.Ζ.
00:40 Μετά από ακόμη 10 λεπτά έχουμε στο οπτικό μας πεδίο το Nαό των Ταξιαρχών.
00:48 Φθάνουμε στο Nαό των Ταξιαρχών .(12ου αιώνας) κτισμένος πάνω στον αρχαίο χώρο υποδοχής των προσκυνητών του Ελλάνιου Δία και στη μικρή όμορφη σουβάλα. (100μ πιο ψηλά υπάρχει και άλλη σουβάλα).
Η πλάτους 7 μέτρων αρχαία σκάλα μας οδηγεί σε χωματόδρομο που πάει αριστερά αλλά εμείς συνεχίζουμε ευθεία στο μονοπάτι με κατεύθυνση βόρεια.
01:00 Συναντάμε το χωματόδρομο και μπαίνουμε σε αυτόν για λίγα μετρά. Στο κόκκινο σήμα στον παλιό μαντρότοιχο μπαίνουμε στον αγρό δεξιά μας ενώ το μονοπάτι συνεχίζει αριστερά. Διασχίζουμε το παρτέρι κατά μήκος (με κατεύθυνση ανατολικά). Βλέπουμε ελιές δεξιά μας και τα κόκκινα σημάδια αριστερά μας. Στο τέλος του παρτεριού ανηφορίζουμε και μπαίνουμε στο μονοπάτι που μας κατευθύνει ανατολικά.
01:15 Σε 15 λεπτά το μονοπάτι γίνεται κατηφορικό και διακρίνουμε μπροστά και δεξιά μας το Όρος και αριστερά μας το χωριό Ανιτσαίο.
Μετά από 6-7 λεπτά φτάνουμε σε πλάτωμα όπου βρίσκονται παλιές δεξαμενές-πηγάδια που έδιναν νερό στο χωριό.
ΠΡΟΣΟΧΗ εδώ στα κόκκινα σημάδια που βρίσκονται χαμηλά!!
Ακολουθούμε το μικρό μονοπάτι αριστερά το οποίο μετά από 6 λεπτά περίπου στενεύει, γίνεται κατηφορικό και μπαίνει σε παλιό καλντερίμι, που δυστυχώς έχει καταστραφεί και μοιάζει με ρέμα.
01:24 Μετά από 6-7 λεπτά συναντάμε τον τσιμεντόδρομο που οδηγεί δεξιά προς το χωριό Βλάχηδες και αριστερά στο χωριό Ανιτσαίο.